Wygląd wnętrza

Wygląd wnętrza podobnie jak wygląd zewnętrzny cechował się drobnymi szczegółami, które podkreślały sportowe zacięcie M5 E34. Styliści BMW Motorsport postarali się by wyróżnić wnętrze M5 od pozostałych wersji E34 za pomocą delikatnych, specjalnych dodatków nadających tej wersji jeszcze większego smaczku. 

wyglad wnetrza

Opcje wyposażenia oraz rodzaje konfiguracji wnętrza zostały opisane w dziale "Wyposażenie i materiały wnętrza", tutaj natomiast wymienione zostały tylko cechy szczególne BMW M5 E34. Ogólny wygląd wnętrza M5 E34 jest identyczny z innymi wersjami BMW E34, ale M5 E34 posiada kilka unikatowych elementów:

  • Panel licznika wyróżniał się następującymi cechami: czerwone wskazówki, wskaźnik temperatury oleju pod obrotomierzem (w miejscu wskaźnika zużycia paliwa w zwykłych E34), logo M pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Zawiera on również zintegrowany system monitorowania i sprawdzania stanu pojazdu. Prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h lub 180 MPH, obrotomierz wyskalowany do 8000 1/min, a wskaźnik poziomy paliwa wyskalowany do 90 litrów (przy ostatnim znaczniku 90 litrów czasami występuje jedna kreseczka lub dwie). 
licznik
  • Listwy progowe z logiem M5. Występowały one w dwóch typach, w zależności od daty produkcji (zmiana nastąpiła pod koniec produkcji modeli z silnikiem S38B36). Każdy z typów miał jeszcze dwie odmiany. W starszym typie listew różnica polegała na znaczku, mógł on być całkowicie biały lub posiadać kolorowe paski ///M. 

listwy stare

W nowszym typie listew różnica polegała na kolorze, były czarne lub szare, dobierane według koloru tapicerki. 

 listwy nowe

  • Gumowa podstopnica ze znaczkiem ///M.
 podstopnica
  • Bagażnik wyścielony dywanem oraz dodatkowy schowek po lewej stronie bagażnika, w którego miejscu montowana była zmieniarka CD, w zależności od opcji wyposażenia. 
 bagaznik
  • Obszyta skórą gałka zmiany biegów z podświetlanym embleamatem oraz charakterystycznymi trzema paskami ///M w jego lewym górnym rogu. 
 galka
  • Dodatkowa półeczka na drobne rzeczy wokół drążka zmiany biegów. 
 poleczka
  • Dwupołożeniowy podświetlany przełącznik zawieszenia EDC, zmieniający charakterystykę pracy zawieszenia, pozwalający na utwardzenie zawieszenia podczas szybszej jazdy. Był on montowany tylko w samochodach z pakietem Nürburgring (był on w standardzie po maju 1994) i znajdował się po prawej stronie licznika, w pobliżu przełącznika świateł przeciwmgielnych.  
 edc
  • Tylna kanapa w wersji dwumiejscowej. Z pewnością jest to cecha wyróżniająca M5 E34 spośród zwykłych E34, ale trzeba zaznaczyć, że była ona stosowana głównie na początku produkcji, po wrześniu 1990 już tylko na specjalne zamówienie.
 kanapa

Pozostałe elementy wnętrza (nie licząc użytych na nie materiałów) były identyczne z tymi stosowanymi w zwykłych modelach E34. Na przykład sportowe fotele (z niem. Sportsitze) były na zamówienie dostępne również w zwykłych E34 (nawet te elektryczne i z pamięcią ustawień).

M5 E34 mogło występować tylko z jedną z 5 kierownic (szczegóły w kolejnym dziale), które były oferowane w zależności od rocznika. Wszystkie z tych kierownic były jednak dostępne również w zwykłych modelach E34, wyróżnikiem tutaj jednak jest trzykolorowa nić, którą zszyta była skóra. 

        Powered by cms.wij.pl