Wersje specjalne

Nawet tak egzotyczny i oryginalny samochód, jakim z pewnością jest BMW M5 E34, oferowany był również w wersjach specjalnych. Istniało sześć różnych odmian, w tym dwie nieoficjalne. Cztery oficjalne wersje to „Cecotto Edition”, „Winkelhock Edition”, „20 Jahre Motorsport Edition” oferowane na rynku europejskim oraz „UK Limited Edition”, która jak można się domyślić była oferowana tylko na rynku brytyjskim. Dodatkowe dwie edycje nieoficjalne oferowane były jako „Naghi Motors Edition” (przeznaczona na rynek Arabii Saudyjskiej) oraz „Elekta Edition” (oferowana tylko w nadwoziu touring i wyłącznie na terenie Italii).


    BMW M5 Cecotto Edition:

W 1991 roku, BMW poprosiło dwóch kierowców wyścigowych, aby zaprojektowali ich własną idealną wersję specjalną modelu M5 E34. Jednym z tych kierowców był utalentowany kierowca zarówno w wyścigach samochodów turystycznych, Formule 1, czy motocyklach - Johnny Cecotto. Jego wizja M5 wprowadzona została do sprzedaży pod nazwą „Cecotto Edition”. Ta bardzo luksusowa edycja została wyprodukowana w ilości zaledwie 22 sztuk. Oferowana była wyłącznie w dwóch kolorach nadwozia (Lagoon Green metallic [266] lub Mauritius Blue metallic [287]) z następującym wyposażeniem specjalnym:
  • wspomaganie kierownicy Servotronic, 
  • wnętrze w pełni obszyte skórą w dwukolorowych zestawieniach Silvergray/Light Silvergray lub Parchment/Light Parchment (łącznie z kolumną kierowniczą, nabą oraz panelem przednim kierownicy),
  • drewniane elementy wykończenia wnętrza,
  • elektryczny szyberdach,
  • fotele przednie z pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem,
  • fotele tylne podgrzewane, bez środkowej konsoli, 
  • automatyczna klimatyzacja z mikrofiltrem,
  • spryskiwacze przednich reflektorów,
  • specjalna skórzana oprawa książki serwisowej, pokrowiec na kluczyki.
 
 

•    BMW M5 Winkelhock Edition:

Drugim kierowcą wyścigowym zaangażowanym przez BMW do tego jakże prestiżowego zajęcia jakim było stworzenie specjalnej edycji BMW M5 E34 był Joachim Winkelhock (startował w DTM na BMW M3 E30). On również stworzył swoją własną wizję M5 E34, jednak zdecydowanie różniącą się od edycji sygnowanej nazwiskiem Cecotto. Jego priorytetami były maksymalne osiągi oraz minimalna masa pojazdu, a więc wyposażenie go tylko w niezbędne minimum. Wersja ta została wyprodukowana w ilości 51 sztuk, każda w kolorze Jet Black [668] i kontrastującymi dolnymi elementami nadwozia w kolorze Sterling Silver metallic [244]. Dzięki zredukowaniu wyposażenia udało się uzyskać masę mniejszą o 40kg w stosunku do wersji podstawowej M5 E34, co oczywiście przyczyniło się do poprawy osiągów samochodu. Wyposażenie specjalne:
  • lżejszy akumulator, 66Ah – standard 85Ah,
  • zbiornik paliwa 80 litrów – standard 90 litrów,
  • zredukowana ilość materiałów tłumiących dźwięk,
  • brak elektrycznego mechanizmu otwierania szyb tylnich, brak tylnich zagłówków, brak lamp przeciwmgielnych, brak spryskiwaczy lamp przednich, brak elektrycznego mechanizmu regulacji lusterek. 
  • szersze tylne opony 255/40ZR17 na felgach 9x17 M System I,
  • kierownica M-Technic II o średnicy 385mm,
  • zmieniony wygląd gałki zmiany biegów oraz rączki hamulca ręcznego,
  • przednie fotele Recaro w wersji Evolution oraz czerwone pasy bezpieczeństwa – identyczne jak w M3 E30 Sport Evo,
  • specjalna skórzana oprawa książki serwisowej, pokrowiec na kluczyki.
  • na specjalne życzenie można było dodatkowo zamówić: tylny spojler, elektryczny szyberdach, tylną roletę, dywaniki podłogowe, radio, pakiet Shadowline, klimatyzację (tylko z akumulatorem  85Ah).

 
 
 
•    BMW M5 20 Jahre Motorsport Edition:

Aby uczcić dwudziestolecie istnienia firmy BMW Motorsport, w październiku 1992 roku zbudowano 20 sztuk limitowanej wersji BMW M5 E34. Każda sztuka pomalowana była w kolorze Mugello Red [274] i zawierała następujące wyposażenie podstawowe:
  • pakiet zawieszenia Nürburgring,
  • pakiet Shadowline
  • boczna poduszka powietrzna dla kierowcy,
  • elektryczny szyberdach,
  • spryskiwacze przednich reflektorów,
  • klimatyzacja z automatyczną recyrkulacją powietrza,
  • radio BMW Bavaria Cassette III głośnikami hi-fi.
Ponadto, jako wyposażenie dodatkowe można było zamówić:
  • lusterka ///M,
  • polakierowane dolne elementy nadwozia w kolorze Jet Black [668],
  • felgi M System II z polakierowanymi w kolorze Jet Black [668] nakładkami,
  • sportowe fotele Recaro SR w specjalnej wersji obszycia Anthracite Amaretta,
  • obszycie Amaretta na kierownicy, gałce zmiany biegów oraz rączce hamulca ręcznego, wszystko wykończone czerwoną nicią,
  • czerwone pasy bezpieczeństwa z napisem „BMW Motorsport”,
  • karbonowe wykończenie wnętrza,
  • tabliczka znamionowa z numerem na środkowej konsoli.



 
•    BMW M5 UK Limited Edition:

Wersja UK Limited Edition została wyprodukowana dla upamiętnienia końca produkcji M5 E34. Z tej okazji pomiędzy marcem, a czerwcem 1995 roku powstało 50 sztuk limitowanych M5 E34. Wersja ta oferowana była w dwóch wariantach kolorystycznych:
  • 15 sztuk w kolorze nadwozia Rosso Red Metallic [369] z wnętrzem wykończonym skórą Champagne i elementami drewnianymi,
  • 35 sztuk w kolorze nadwozia Orinoco metallic [406] z dwukolorowym skórzanym wnętrzem Petrol /  Mint oraz elementami drewnianymi „graphite bird's-eye maple wood trim”.
Ponadto, każda M5 UK Limited Edition wyposażona była w:
  • trójramienną sportową kierownicę, 
  • pakiet Shadowline,
  • elektryczny szyberdach,
  • automatycznie przyciemniające się lusterko wewnętrzne,
  • zielony pas przeciwsłoneczny na przedniej szybie,
  • elektrycznie ustawiane fotele przednie,
  • spryskiwacze przednich reflektorów,
  • ręczną klimatyzację.
 


•    BMW M5 Naghi Motors Edition:

„Naghi Motors” to importer samochodów marki BMW na teren Arabii Saudyjskiej, który zwrócił się do BMW Motorsport o przygotowanie limitowanej wersji M5. Wersja ta, wyprodukowana w ilości 15 sztuk, oferowana była wyłącznie w nadwoziu typu sedan oraz z silnikiem S38B36 (każdy z unikatowych egzemplarzy został zbudowany pod koniec produkcji M5 z silnikiem 3.6 litra, marzec – kwiecień 1992). Podobnie jak wszystkie M5 przeznaczone na tamten rynek, także i ta wersja nie posiadała katalizatora w układzie wydechowym, co dawało jej nieco wyższą moc 318HP (DIN). Nadwozie było oferowane w trzech kolorach: Jet Black [668], Alpine White II [218] and Lagoon Green metallic [266]. Wyposażenie podstawowe tworzyły następujące elementy:
  • spojler na tylnej klapie,
  • pakiet Shadowline,
  • zielony pasek przeciwsłoneczny na przedniej szybie,
  • welurowe dywaniki,
  • klimatyzacja,
  • radio BMW Bavaria Cassette III.
Jako dodatkowe wyposażenie, zamówić można było:
  • przednie fotele Recaro SR w czarnej skórze ze wstawkami materiału Anthracite M (dla wersji w kolorze nadwozia Jet Black) lub Neon Green/Anthracite (dla wersji w kolorze nadwozia Lagoon Green),
  • czerwone pasy bezpieczeństwa,
  • felgi M System II (8x17 przód I 9x17 tył),
  • antena telefoniczna Hirschmann.

Ponadto, kiedy samochody docierały do Arabii Saudyjskiej, dodawano kilka istotnych szczegółów:
  • czerwone obszycie kierownicy, gałki biegów oraz rączki hamulca ręcznego,
  • trójkolorowa naklejka z symbolem „M” na masce,
  • nakładki na progi z napisem „Naghi Motors”.
 


•    BMW M5 Touring Elekta Edition:


W czerwcu i lipcu 1995 roku wyprodukowano 20 sztuk specjalnej wersji M5 Touring Elekta Edition. Była to ekskluzywna wersja, wykonana przez BMW Motorsport  na prośbę włoskich dealerów. Samochody były oferowane w dwóch zestawieniach kolorystycznych: nadwozie Sterling Silver metallic [244] ze skórzanym środkiem Marine Blue Nappa lub nadwozie British Racing Green [312] ze środkiem wykończonym skórą Hazlenut Nappa / Mexico Green. Ponadto, deska rozdzielcza i górne części drzwi były obszyte czarną skórą. Dodatkowe wyróżniki tej wersji to:
  • trójramienna kierownica, 
  • pakiet Shadowline, 
  • relingi dachowe, 
  • podwójny elektryczny szyberdach, 
  • elektryczne przednie fotele z pamięcią ustawień, 
  • automatycznie ściemniające się lusterko, 
  • radio i system hi-fi, 
  • spryskiwacze lamp przednich,
  • automatyczna klimatyzacja z automatyczna recyrkulacją powietrza,
  • tabliczka znamionowa z numerem na środkowej konsoli,
  • metalowa gałka zmiany biegów z napisem „Elekta” (nie we wszystkich egzemplarzach z serii).
        Powered by cms.wij.pl