Statystyki produkcyjne

Całkowita liczba wyprodukowanych egzemplarzy M5 E34 to 12254 sztuk, przy czym uwzględniając poszczególne wersje podział wygląda następująco:
  • 5877 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HD91), wersja europejska z silnikiem S38B36 i kierownicą po lewej stronie; produkcja od 4/88 do 4/92,
  • 524 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HD92), wersja europejska z silnikiem S38B36 i kierownicą po prawej stronie; produkcja od 10/89 do 11/91,
  • 1678 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HD93), wersja amerykańska z silnikiem S38B36 i kierownicą po lewej stronie; produkcja od 9/89 do 4/93,
  • 265 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HD98), wersja afrykańska z silnikiem S38B36 i kierownicą po prawej stronie; produkcja od 9/90 do 3/93, budowane z „kitów” dostarczonych przez BMW Motorsport,
  • 2272 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HC91), wersja europejska przed liftem z silnikiem S38B38 i pięciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 7/91 do 4/94,
  • 404 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HC91), wersja europejska po lifcie z silnikiem S38B38 i sześciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 5/94 do 7/95,
  • 204 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HC92), wersja europejska przed liftem z silnikiem S38B38 i pięciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po prawej stronie; produkcja od 11/91 do 4/94,
  • 138 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HC92), wersja europejska po lifcie z silnikiem S38B38 i sześciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po prawej stronie; produkcja od 5/94 do 6/95,
  • 682 sztuki – nadwozie touring (oznaczenie HJ91), wersja europejska przed liftem z silnikiem S38B38 i pięciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 3/92 do 4/94,
  • 209 sztuk – nadwozie touring (oznaczenie HJ91), wersja europejska po lifcie z silnikiem S38B38 i sześciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 5/94 do 8/95.
W poniższych tabelach starałem się rozwinąć dane statystyczne dotyczące produkcji M5 E34 (aby powiększyć klikaj na tabele). 
BMW Motosport stosuje podział na rocznik modelowy (model year), który nie zgadza się z data produkcji samochodu. Na przykład wszystkie M5 wyprodukowane po maju 1994 (wersje po lifcie) zaliczane są jako rocznik modelowy 1995, bez względu na datę ich produkcji. Poniżej przedstawiam dane produkcyjne wg rocznika modelowego.
 
 
 
Dane statystyczne zawarte w tabelach poniżej nie bazują jednak na danych dotyczących rocznika modelowego, a opartę są o datę produkcji danego samochodu co według mnie jest bardziej słuszne. Z powodu braku danych dotyczących produkcji HD98 czyli M5 budowanych z „kitów” w RPA dalsze statystyki tegoż modelu nie obejmują. Należy również zauważyć, że dokonałem podziału poniekąd sztucznego dla HC91, HC92 oraz HJ91 na wersje przed i po lifcie.
Poniżej dwie kolejne tabele (osobno dla wersji z silnikami S38B36 oraz S38B38), w których ująłem ilośc wyprodukowanych M5 z podziałem na rok produkcji.
 
  
 
 
 
 Kolejnym zestawieniem jakie przygotowałem są statystyki według koloru nadwozia. Można z nich odczytać ile sztuk M5 powstało w danym kolorze z podziałem na typ nadwozia.
 
 
Aby lepiej zobrazować występowanie danego koloru nadwozia w poniższej tabeli pokazałem procentowe wystepowanie danego koloru w odniesieniu do całkowitej ilości wyprodukowanych M5 E34. 
 
 
Kolejnym zestawieniem jakie chciałem pokazać jest ilość wyprodukowanych M5 w danym kolorze nadwozia w zależności od typu oraz roku produkcji. Poniżej przedstawiam sześć odrębnych tabel dla każdego z typów nadwozia.
 
Tabela dla HD91:
 
 
 
Tabela dla HD92:
 
 
 
Tabela dla HD93:
 
 
 
Tabela dla HC91:
 
 
 
Tabela dla HC92:
 
 
 
 Tabela dla HJ91:
 
 
Kolejne zestawienia w przygotowaniu. 
        Powered by cms.wij.pl