Przeniesienie napędu

Elementami, które zapewniają pewne i trwałe przeniesienie momentu obrotowego silnika na koła, są skrzynia biegów oraz mechanizm różnicowy. Obydwa z tych zespołów przeszły w historii M5 E34 tylko jedną zmianę.

Egzemplarze wyprodukowane przed majem 1994 roku posiadały pięciobiegową skrzynie biegów Getrag 280/5 o przełożeniach:
1 – 3.51
2 – 2.08,
3 – 1.35,
4 – 1.00,
5 – 0.81,
i dyferencjał o przełożeniu głównym 3.91.

Dla zmniejszenia zużycia paliwa, od lipca 1991 wersja na rynek ameryki północnej, oferowana była tylko z przełożeniem głównym 3.73.

Wszystkie egzemplarze wyprodukowane po maju 1994 roku oferowane były z sześciobiegową skrzynia biegu Getrag Type D o następujących przełożeniach:
1 – 4.23,
2 – 2.52,
3 – 1.66,
4 – 1.22,
5 – 1.00,
6 – 0.83,
i dyferencjał o przełożeniu głównym 3.23.

Ponadto każdy egzemplarz M5 E34 w standardzie posiadał mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, wynoszącym maksymalnie 25%.



        Powered by cms.wij.pl