Ciekawostki

 

BMW M5 cabrio:

c1c2c3

c4c5

W czasie produckji M5 E34, inżynierowie BMW Motorsport opracowali także projekt samochodu w nadwoziu cabrio, który bazował na M5 E34. Niestety produkcji nie uruchomiono.


BMW 540i
W 1993 roku w europejskiej ofercie (w 1995 w Ameryce Północnej) BMW serii 5 pojawiło się BMW 540i E34 z 4 litrowym silnikiem V8 o oznaczeniu M60B40 i manualna 6 biegową skrzynia biegów. Silnik M60B40 generował 210kW (286PS) mocy przy 5800obr/min i 400Nm momentu obrotowego przy 4500obr/min, co czyniło ten samochód bardzo konkurencyjnym w segmencie sportowych sedanów (niewiele ustępował prawdziwej M5). BMW 540i mogła być dodatkowo doposażona w sztywniejsze zawieszenie M-Technik, felgi M System II, M-pakietem ospojlerowania oraz wyposażeniem wnętrza - zapożyczonymi z M5 E34. Całkowita liczba wyprodukowanych sztuk (z 6 biegową skrzynią) to tylko 1357, w tym 957 w wersji europejskiej.


BMW 540i M-Sport
Bardzo rzadka wersja oferowana na rynek Ameryki Północnej w 1995 roku. Pod nazwą M-Sport kryło się twardsze zawieszenie, sportowe fotele, większe koła itd. zapożyczone z wersji M5 E34. Jednostką napędową był standardowy silnik M60B40. Liczba wyprodukowanych sztuk to 200, w tym 135 sztuk z manualna 6 biegową skrzynia biegów (reszta ze skrzynią automatyczną).


BMW M540i
Wersja specjalna oferowana tylko na rynku kanadyjskim (w zamian za M5 E34, ktorego sprzedaż na rynku North America została zakończona w 1993 roku). Wersja ta była bardzo podobna do BMW 540i M-Sport, ale miała jeszcze więcej zapożyczeń z M5 E34, takich jak: hamulce 345mm na przedniej osi, manualna 6 biegowa skrzynia biegów,  18 calowe koła M-Parallel Spoke, M-pakiet ospojlerowania itp. Wyprodukowano ich tylko 32 sztuki.

        Powered by cms.wij.pl